Tootegrupid

„Kui pole vett, joo lihtsalt veini“

06.01.2021
„Kui pole vett, joo lihtsalt veini“

Üks imeline lugu läbi ajaloo, milles on täna ka meil võimalus olla osaline. Veiniaja lood, mis on tuntud väga iidsetest aegadest ning õigetele veiniasjatundjatele tuntud ja hinnatud. Lood, mida on täna oluline säilitada, hoida traditsioone, täiendada ja arendada. Hoides veinikeldri pärandit koostöös uuenduslike lähenemistega.

„Kui pole vett, joo lihtsalt veini“ on sõnum kui oluline on puhas vesi. Kogu meie tegevus mõjutab puhta vee olemasolu ning seeläbi tuletame meelde, et vesi on elu alus. Ka parimad veinid on alguse saanud puhtast veest ning seda teavad ka kõige suuremad gurmaanid. Käitugem mõistlikult!

Elame ajastul kus on palju erinevad suhtluskanalid, suhtlusvõrgustikud ning teame, et igasugune sõnum levib kiiresti ning on täna osa meie igapäeva elust. Jagame sinuga oma rõõmu, et  meie veinid on leidnud tee asutajate nimekirjadesse ning saame olla osake veinikultuurist.

Sloveenia on viinamarjamaa. Valik on suur ja kvaliteetne ning selge teadmine enese identiteedist, missioonist ja visioonist. Me oleme uhked, et saame olla osake Sloveenia suurimast veinikeldrist Vinakoper.

Sa ju tead, et vahemereline köök ilma hea veinita pole olemas ning ei ole saladuseks, et veini ei peeta seal kandis alkoholiks vaid toidu lahutamatuks osaks. Toitu maitsestatakse veiniga, tehakse kokteile, nauditakse ja tuuakse toidu erilisust esile. Ei saa salata, et ka tervisevein „must vein“ on sealsete arstide poolt soovitatud – ikka pisike klaasike päevas.

Üks tähelepanuväärseimaid samme on veinikeldri Vinakoperi noorte harimine ja vastutus. Esimene veinikelder, mis kutsub noori teadma ja nautima veinikultuuri ning kindlasti, et alkohol ja autojuhtimine ei käi kokku. Ka noored oskavad nautida head sööki, suurepärast jooki ning nautida olemist sõpradega. 

Noorte harjumused muutuvad. Tänapäeva noortel on  küll erinevaid alternatiive ning seeläbi on tore kui noorte hulgas muutub vein kogemuseks, mida saab mõista laiemalt – kvaliteedi ja tähenduse poolest, gastronoomilise naudingu osana, ilusa kingitusena, intiimsemate sündmuste elemendina.

See on üks, miks on vaja suunata noori ja julgustada mõtlema vastutustundliku tarbimisele. Ka Viņakoperi kampaania noortele on pisut ulakas, pingevaba, loominguline, mis meelitab, paneb mõtlema ja tunnustab meie veine. Ei keela, ähvarda vaid sõbralikult tuletab meelde, et igal juhul tuleb alati turvaliselt koju jõuda. Samas ei ole see sõnum ainult noortele.

Vaata video:https://youtu.be/Hgt7phN0bt8

Maailma tumedaim vein on Vinakoperi au ja uhkus. Vein, mis eristub ja on tõeline prestiiž. Kõrgem hinnaklass sest Refošk on läbi ajaloo punaste veinide kuningas - rikkaliku ajalooga, lõputute lugudega inspireerivast rollist minevikus ja olevikus ning kahtlemata tulevikus.

Refošk on viinamarjasort, mis elab ka peale meid edasi. Sort, mis viimase kolmekümne aasta jooksul on nii viinamarjakasvatuse kui ka Vinakoperi  veinikeldri osas soodustanud uuendusi, andnud julgust ja ennekõike läbi ajaloo teinud suure sammu  kvaliteedi paranemisel. Seetõttu võib öelda, et Refošk on ka teejuht ning eriline kuningas.

Iga veinisort sõltub tarbijatest ja turu laiemast arengust. Nii peab kohanema, arenema ja lähenema õiges suunas. Nii areneb kogu veiniteadus igal aastal. Refošk on sordiveinina täna lausa 9 nägu, sealhulgas  vahuveinina, roosa veinina kui ka kõrgkvaliteetsetes tammevaatides laagerdunud tõelised rubiinina. Igale maitsele, igale hinnale veinikeldri parim kuid alati jääb alles see õige kuningas.

Oleme siiani panustanud toredatele veiniõhtutele kus degusteerime veine, maitseme parimaid vahemerelise eripiirkonna roogasid, juustusid, trühvleid, kuid täna oleme tervise ohutusele mõeldes need peatanud. Nii pea kui võimalik jätkame nende populaarsete veiniõhtutega.

Meie riiulitelt leiab peale veini erinevaid hõrgutisi nagu trühvel, õlid, šokolaadid, juustud, singid, mahlad, salatid, mineraalvesi ehk palju autentseid maitseid. Hea valik neile kellel on vaja ühest kohast kõrgema kvaliteediga tooteid – on meie esindus selleks parim. Soovime olla parim vahemereliste toodete ja veinide kohtumispaik, kelle jaoks on oluline identiteet, väärtus ja gastronoomia.

Tegutseme ikka edasi ja koos tootjatega Sloveeniast, Kreekast, Itaaliast, Austriast ja mujalt ning igapäevaselt otsime üha parimaid ja kvaliteetsemaid tooteid. Iga pudel, mahl, hoidis, salat, õli on eriline. Kas saanud maailmas auhindu, on geograafilise tähistusega või erilise ajalooga – tavapärast meie juures ei leia.

Oleme uhked, et saame osaleda ühel toredal teekonnal. Hea on teada, et  meie tegevus on aidanud kaasa annetustel. Hea tuleb tagasi ja oleme osa maailmast. Keskkond kust tullakse antakse osa oma edust tagasi. Mõttemaailm, millega maailm elab ja see on äärmiselt kaunis.

Võime uhked olla, et Vinakoperi veinid on kodu- kui välismaiste veinivõistluselt saavutanud kadestamisväärset edu. Eelmine kuu (detsember 2020) võitis Vinakoperi veinid Viinis, maailma suurimal, veinihindamisel lausa 3 kuldmedalit.

Muidugi on konkurents rahvusvahelisel veiniturul äärmiselt tihe. Kindlasti kinnistuvad Sloveenia veinid välisturgudel üha enam ning pehmed, sametised veinid on parimaks eelduseks.

Rääkimata rohelisest ja üheks ilusamaks Euroopa riigiks nimetatud Sloveenia oma traditsioonidega, ülipopulaarne veini- ja kulinaarne sihtkoht, meelitades üle maailma valima oma toidulauale parimaid maitseelamusi.

Vinakoperi veinid pole lihtsalt segu värvist ja maitsest vaid mälestuste-meenutuste parimate hetkede kogum.

Oleme ainus koht Eestis kus nii suur valik häid, kvaliteetseid ja põnevaid Sloveenia veine on saada. Meie jaoks on oluline, et saame anda soovitused veini ja toidu kombineerimiseks,et saaksid leida endale parimad gastronoomilised naudingud.

Väga populaarseks on muutunud veebimüük ning püüame jõudumööda epoodi täiendada. Oleme tuleviku vaates positiivsed. Oleme kevadest kuni tänaseni palju õppinud, kaasa arvatud käinud Vinakoperi veinikeldris kohapeal ja eesootavatele väljakutsetele valmis. Tulevikku peab ja tuleb vaadata optimistlikult sest meil on väga selge visioon kuidas ja kuhu edasi liikuda ja usume sellesse 100%.